بهترین برند کابل آنتن

اطلاع از قیمت لحظه ای و بهره‌مندی از تخفیف ویژه

بهترین مارک کابل آنتن چیست؟ بهترین کابل آنتن برای تلوزیون کدام است؟ همانطور که از اسم آن پیداست، کابل آنتن به منظور دریافت امواج از فرستنده و اتصال آن به دستگاه‌های مختلف الکترونیکی از جمله تلویزیون به کار می‌رود. در واقع امواجی که به صورت نور و صدا از فرستنده ارسال می‌شود، باید به نحوی به تلویزیون برسند تا بعدا قابل پخش شوند. وسیله‌ای که این اتصال را میان تلویزیون و آنتن برقرار می‌کند، کابل آنتن است.

نحوه دریافت تصاویر، کیفیت تصاویر و کمیت کانال‌ها و …، همه از جمله مواردی هستند که ارتباط مستقیمی با جنس کابل آنتن دارند. در بازار هم برندهای مختلفی کابل آنتن تولید می‌کنند که البته مسلما کیفیت همه آن‌ها یکی نیست. به همین جهت بر آن شدیم تا در ادامه این مطلب ضمن بررسی انواع کابل آنتن، بهترین برند کابل آنتن را نیز معرفی کنیم. با الکتریکی آنلاین همراه باشید.

کابل آنتن چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل آنتن در واقع نوعی کابل کواکسیال است و در لیست کابل‌های انتقال سیگنال مخابراتی قرار می‌گیرد. از انواع کابل آنتن برای اتصال آنتن به انواع دستگاه‌های الکترونیکی مثل تلفن، تلویزیون و روتر و مودم استفاده می‌شود. هادی کابل‌های آنتن نیز معمولا از جنس مس هستند که رسانایی بالایی دارند. در عین حال پوششی از جنس آلومینیوم هادی این کابل را در بر می‌گیرد.

معرفی انواع کابل آنتن

اشاره کردیم که کابل آنتن نوعی کابل کواکسیال است (البته کابل‌های کواکسیال بسیار متنوع هستند و فقط یکی از دسته‌های آن کابل برق آنتن است). آن دسته از کابل‌های کواکسیال که امپدانس 75 اهم دارند، در خانواده کابل آنتن قرار می‌گیرند. هرچه امپدانس از 75 اهم بیشتر باشد، دریافت تصویر با رنگ غیرطبیعی صورت می‌گیرد، و اگر از 75 اهم کم‌تر باشد، تصاویر تار و بی‌کیفیت خواهند بود.

در میان انواع کابل آنتن، کابل‌های 4.5C-2V و کابل‌های RG6 از جمله بهترین‌ها هستند. کابل آنتن 4.5C-2V که پراستفاده‌ترین کابل آنتن کواکسیال است، هادی مسی با ضخامت بالا دارد و از شیلد (محافظ) با تراکم زیاد بهره می‌برد. همین ویژگی باعث شده که این نوع کابل برای دریافت تصاویر 4K بهترین گزینه باشد.

بخوانید تا بیشتر بدانید: عوامل موثر بر قیمت سیم و کابل برق

کابل RG6 در واقع نسخه بهبود یافته همان کابل آنتن 4.5C-2V است که به هادی مسی با ضخامت بیشتر و عایق مقاوم‌تر تجهیز شده است. کابل RG6 با شیلد مسی متراکم و فویل آلومینیومی که دارد، در واقع بهترین نوع کابل آنتن است و دریافت باکیفیت‌ترین تصاویر را امکان‌پذیر می‌کند.

بهترین برند کابل آنتن کدام است؟

فرض کنید به مغازه رفته‌اید و می‌خواهید کابل آنتن بخرید. سوالی که پیش می‌آید این است که از میان انبوهی از برندهای مختلف، بهترین مارک کابل آنتن چیست؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار است، با این حال در ادامه سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را معرفی کنیم تا کارتان در انتخاب بهترین برند کابل آنتن راحت‌تر شود:

کابل آنتن کواکسیال خراسان افشارنژاد

محصولات خراسان افشارنژاد ( قیمت کابل افشار نژاد ) به کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی مشهورند. کابل آنتن کواکسیال افشارنژاد نیز از این قاعده مستثنی نبوده جزو پرفروش‌های این شرکت است. کابل‌های کواکسیال افشارنژاد روکش ضد UV دارند که در هنگام قرار گرفتن آن‌ها زیر نور خورشید فایده زیادی دارد. در ساخت این کابل‌ها همچنین از مس با خلوص بالا و فوم پلی اتیلن استفاده می‌شود.

کابل آنتن کواکسیال سیمکو

کابل‌های آنتن کواکسیال سیمکو ( قیمت کابل سیمکو ) کیفیت بسیار خوبی داشته و از مس خالص در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. کابل‌های کواکسیال سیمکو که از نوع 4.5C-2V هستند، برای دریافت امواج بدون پارازیت و نویز مناسب هستند و از همین جهت به کشورهای همجوار نیز صادر می‌شوند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: انواع سیم و کابل برق

کابل آنتن کواکسیال سیمیا

از جمله پرفروش‌ترین محصولات تولیدیِ شرکت سیمیا، کابل آنتن کواکسیال آن است. در ساخت این کابل‌ها ( لیست قیمت سیمیا ) استانداردهای روز جهانی رعایت شده و به همین خاطر کیفیت آن‌ها بالاست. این کابل‌ها با بهره‌گیری از مس خالص و شیلد با تراکم بالا تولید می‌شوند و امپدانس 75 اهم دارند.

کابل آنتن کواکسیال کمان

اگر به دنبال بهترین برند کابل آنتن با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستید، کابل آنتن کمان ( قیمت سیم و کابل کمان ) را پیشنهاد می‌کنیم. صنایع کابل کمان کمان از جمله اصلی‌ترین تولیدکنندگان انواع سیم و کابل است و تخصص ویژه‌ای هم در تولید کابل آنتن دارد. کابل‌های آنتن کواکسیال کمان معمولا در دو فرکانس 50 اهم و 75 اهم تولید می‌شوند که هر دو آن‌ها هم کیفیت مناسبی دارند.

کابل آنتن کواکسیال مغان

شرکت سیم و کابل مغان ( لیست قیمت سیم و کابل مغان ) از جمله پیشرفته‌ترین خطوط تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی را در اختیار دارد و بهترین کابل‌های مخابراتی کواکسیال و تلفنی را تولید می‌کند. به طور ویژه، کابل‌های آنتن مغان از مس با خلوص بالا و همچنین شیلد باکیفیت بهره می‌برند که باعث شده این برند از جمله بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشند که به دنبال بهترین برند کابل برق آنتن هستند.

چهار نکته مهم که در رابطه با استفاده از کابل آنتن باید بدانید

به کار بردن چهار نکته زیر هم موجب بهبود کیفیت تصاویر می‌شود، و هم از کابل آنتن محافظت می‌کند:

به تناسب کابل آنتن با طول آن توجه کنید

در بازار دو نوع کابل آنتن برای تلویزیون‌های رنگی داریم: یکی کابل C3 که به کابل ساده معروف است و کابل 4.5C که بالاتر در مورد آن توضیح دادیم و به کابل صادراتی معروف است. در نظر داشته باشید که کابل‌های 3C برای فواصل کوتاه (کم‌تر از 15 متر) استفاده می‌شوند. اما از آنجایی که افت سیگنال این کابل‌ها به نسبت کابل‌های 4.5C بالاست، بهتر است برای مسافت‌های بالای 15 متر از کابل‌های 4.5C استفاده کنید.

بخوانید تا بیشتر بدانید: بهترین کابل برق ساختمان

سعی کنید طول کابل بیش اندازه زیاد نشود

در استفاده از یک کابل آنتن، سعی کنید طول کابل بیشتر از 15 متر نباشد، زیرا هرچه طول آن بیشتر باشد، سیگنال افت بیشتری خواهد داشت. البته این مسئله به طول و جنس و قیمت هم بستگی دارد. اگر نیاز به طول بیشتری دارید، از کابل‌های آنتن 4.5C استفاده کنید.

دو تلویزیون را با اسپلیتر به یک کابل آنتن متصل کنید

برای اینکه بتوانیم از یک کابل کواکسیال انشعاب بگیریم، نمی‌شود مثل سیم برق با آن رفتار کنیم. باید برای این کار از قطعه‌ای به نام splitter یا انشعاب دهنده استفاده کرد. اسپلیترها انواع مختلفی دارند و در خرید آن‌ها باید به تعداد خروجی و پهنای باند باید توجه نمایید.

ترجیحا کابل آنتن را یک تکه بکشید

تا جایی که امکان دارد، از یک کابل آنتن یک تکه استفاده کنید. دو یا چند تکه کردن کابل یکی از مهم‌ترین عوامل افت کیفیت تصویر در تلویزیون است. البته اگر به هر دلیلی مجبور شدید از کابل آنتن دو تکه یا چند تکه استفاده کنید، باید از فیشهای رابط مخصوص که coaxial coupler نام دارند استفاده کنید و آن‌ها را مثل سیم برق عادی بهم نپیچانید.

بخوانید تا بیشتر بدانید: بهترین برند کابل آلومینیوم

سخن آخر؛ کابل آنتن را از فروشگاه معتبر بخرید

انواع کابل کواکسیال و از جمله کابل آنتن، قیمت بالایی دارند و به همین خاطر بهتر است خرید آن را از فروشگاهی انجام دهید که حتما جنس اورجینال و با ضمانت‌نامه را به شما می‌دهد. دریافت مشاوره قبل از خرید و… از جمله دیگر خدماتی است که یک فروشگاه معتبر به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ما در همین راستا در گروه الکتریکی آنلاین در کنار شماییم و محصولات انواع برندهای افشارنژاد خراسان، اعتماد البرز، مغان، کرمان، سیمکو، سیمیا و دیگر برندهای معتبر بازار را بدون واسطه به دست شما می‌رسانیم. کافی است با یکی از شماره‌های 09122985308 و یا 02133110132 تماس حاصل کرده تا ضمن بهره‌مندی از مشاوره تخصصی پیش از خرید، سفارشتان را نهایی کرده و محصولتان را در محل مدنظرتان تحویل بگیرید. بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لیست قیمت برند‌ها
سیم و کابل خراسان